maandag 4 februari 2008

Algiers, de culturele hoofdstad van de Arabische landen 2007


kabyle (berberse) dansers tijdens dat feestje.


clowns tijdens een feestje georganiseerd door de minister van cultuur.



De kindjes die we hadden opgemaakt en met de traditionele klederdracht vanuit elke streek in ALgerije. Super schattig.


Assia, de verantwoordelijke van de organisatie EL Ibtissama en een of andere belangrijke persoon wiens naam ik vergeten ben. Dit is een foto speciaal voor David :)


Khalida Toumi samen met de kindjes, die we hadden opgemaakt, in de tentoonstelling van artisanale kunsten.




Algiers was tijdens het jaar 2007, de culturele hoofdstad van de Arabische landen. Tijdens dat jaar werden verschillende tentoonstellingen, theaterstukken en dergelijke geproduceerd ter ere van Algerije.
Ik heb enkele tentoonstellingen mogen/kunnen bijwonen. Hierboven enkele foto's. Natuurlijk waren enkele belangrijke personen aanwezig, zoals de minister van cultuur Khalida Toumi. Soms was het echt té hectisch, omdat iedereen een foto van haar wou trekken.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

ola nuira ;) leuk die info over ginder ze! goed idee, interessant. khou zeker je blog in de gaten. dikke xxx jill

Anoniem zei

hey schattie, das allemaal inderdaad interessant! Keep up the good work.. love ya girl! xxx Soum

Anoniem zei

ten eerste wil ik mijn zus feliciteren voor haar vrijwilligerswerk in algerije.
en ik vind deze site goed omdat er veel mensen niet weten dat er zo'n organitaties bestaan in arabische landen , zoals algerije
en vind dat er meerdere site's moeten zijn over de organisaties en meer vrijwillegers
ik wens deze mensen en vooral mijn zus veel succes

Anoniem zei

hey
via deze reactie wil zeggen dat er ook videos moeten zijn

tchaooo bella